Algemeen

Waarom merken voor specifieke kleuren kiezen [Infographic]

In onze alledaagse bezigheden associëren we kleuren met emoties. De psychologie achter deze associatie is hierdoor dermate interessant voor bijvoorbeeld marketing doeleinde. Door het gebruik van bepaalde kleuren is het voor een merk mogelijk om een boodschap af te geven aan haar klanten, zonder het gebruik van woorden.

Wanneer we kijken naar de psychologie van kleuren zien we dat de kleur rood wordt geassocieerd met kracht, passie en enthousiaste. Geel roept bij ons intellect, plezier en energie op, terwijl blauw zich richt op loyaliteit, vertrouwen en intelligentie.

Als je de betekenis van de kleuren leest, is het al snel duidelijk dat je hier voordeel bij kunt hebben. Ben je bezig met een ontwerp of de promotie van een product dan loont het de moeite om je hier eens in te verdiepen. In de Infographic van Muse Design, zie je welke merken voor een bepaalde kleur hebben gekozen en wat de marketing voordelen van deze kleur zijn.

Waarom merken voor specifieke kleuren kiezen [Infographic]

Redactie

De redactie van Tech365 zorgt iedere dag voor het laatste nieuws op het gebied van Tech, Lifestyle en Trends. Heb je een nieuwstip voor ons? Neem dan gerust contact op via redactie@tech365.nl

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back to top button