Tech

Toename internetgebruik zorgt voor kopzorgen bij grote aanbieders

Veel grote aanbieders als KPN en Ziggo doen er steeds meer aan om het voor de consument zo makkelijk mogelijk te maken. Zij bundelen alle abonnementen samen en stoppen dat in één pakket, zodat ieder huishouden is aangesloten bij één partij voor hun internet, digitale televisie en telefonie.  Deze samenvoeging wordt ook wel een alles in 1 pakket genoemd. De laatste jaren is het aantal alles in 1 pakketten flink toegenomen en betalen veel huishoudens iedere maand een eenmalig bedrag om gebruik te kunnen maken van deze diensten. Hoewel het er voorlopig op leek dat de aanvragen naar alles in 1 pakketten steeds meer zou toenemen, blijkt dat toch een misvatting te zijn. Nederlanders lijken alleen nog maar interesse te hebben in een internetabonnement. Wat houdt dat in en hoe is dat zo gekomen?

Mediagedrag

Deze veranderende trend heeft veel te maken met het mediagedrag wat vandaag de dag wordt getoond. In 2016 werd al geconstateerd dat het ‘gewone televisiekijken op een groot scherm in de huiskamer’ met vier procent daalde. Het lijkt erop dat deze daling zich dit jaar gaat voortzetten. Dit heeft veelal te maken met dat steeds meer mensen online televisie gaan kijken. Vooral de jongere doelgroep is steeds meer in de ban van mobiele apparaten en de mogelijkheden die internet biedt. Veel aanbieders merken al snel op dat veel Nederlanders op een andere manier televisie gaan kijken. Er komen steeds meer applicaties waarbij het mogelijk is om live naar programma’s te kijken zonder dat er extra kosten voor worden gerekend. Dit betekent slecht nieuws voor veel aanbieders. Hoe kunnen zijn hierop inspelen?

Abonnementsvorm aanpassen

Om op deze verandering in te spelen dienen veel aanbieders alle abonnementen onder de loep te nemen en te bekijken waar hun klanten behoefte aan hebben. Momenteel bieden veel partijen enkel de mogelijkheid om een pakket af te sluiten waar digitale televisie, internet en telefonie aanwezig is. Het lijkt erop dat steeds meer huishoudens afstappen van de overige diensten en alleen voor een internetabonnement willen gaan. Echter bieden veel partijen nog niet deze mogelijkheid. Daarom is het noodzakelijk dat zij hier snel op in gaan spelen om zo niet nog meer klanten kwijt te raken. Deze website biedt bijvoorbeeld een overzicht met allerlei providers die alleen internetabonnementen aanbieden. Mocht u in vervolg ook alleen interesse hebben in een internetabonnement, informeer bij uw aanbieder naar de mogelijkheden of kijk op internet naar alle aanbiedingen.

Dit is een advertorial geschreven door LEQUAL.

Redactie

De redactie van Tech365 zorgt iedere dag voor het laatste nieuws op het gebied van Tech, Lifestyle en Trends. Heb je een nieuwstip voor ons? Neem dan gerust contact op via redactie@tech365.nl

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back to top button