Automotive

Tesla Model 3 nu al een enorm succes

Het is nog niet eens 24 uur geleden sinds Tesla haar nieuwste telg in de familie presenteerde. De Model 3 is niet zomaar een nieuwe elektrische auto, maar een zeer betaalbare. Tesla kiest bewust om elektrisch rijden voor iedereen betaalbaar te maken, zonder dat je één of ander klein overpriced autootje hebt. Binnen notime liepen de orders binnen en nu speelt op het internet de vraag: is Tesla wel in staat om te voldoen aan de enorme vraag?

Tesla kampt nu al met een luxeprobleem. Binnen 24 uur na de introductie van de nieuwe Model 3 zijn er maar liefst meer dan 230.000 exemplaren besteld. Als je dit wegzet tegen het feit dat Tesla vorig jaar maar 50.000 auto’s produceerde dan kun je wel zien dat Elon Musk er een leuke uitdaging bij heeft.

De Model 3 is een familie auto met 5 zitplaatsen. Ideaal voor de zakelijke markt en ook bruikbaar voor je gezin. Het bereik van dit model is 345 km en iedere auto is standaard voorzien van een supercharger om snel te kunnen opladen. Ondanks de verzameling accu’s is hij nog steeds in staat om in minder dan 6 seconden naar de 100km/h te sprinten.

Als je er een wilt kopen dan moet je wel aardig geduldig zijn van nature. Je legt namelijk nu een bedrag in van 1000 euro en moet vervolgens wachten tot minimaal eind 2017 voordat de Model 3’s van de band rollen. Daarentegen kost de Model 3 slechts 35.000 dollar, wat extreem weinig is voor een dergelijk complete auto die volledig elektrisch is. Ik ben benieuw hoe de Nederlandse markt hier naar kijkt. Gaan we wachten op een auto die pas einde van het jaar wordt uitgeleverd, of zijn wij hier als volk te nuchter voor. In de VS is hij inmiddels een regelrecht succes.

Tesla Model 3 rood

Martijn

Martijn is naast eigenaar van tech365 ook werkzaam als IT Professional. Zijn passies zijn gadgets, fotografie en alles wat met automotive te maken heeft. Je kunt hem ook vinden als blogger op wielerblog www.lifebehindbars.nl

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back to top button