Red Bull is al niet meer weg te denken van de televisie en het internet, want de producent van de gelijknamige energiedrank gaat daar waar andere stoppen. Denk maar eens aan de spacejump van Felix Baumgartner of de constante prestaties van het Red Bull team in de formule 1. Het is dan ook niet vreemd dat Red Bull het meest populaire merk is op Youtube.
Het is ook niet zomaar een eerste plaats die Red Bull hanteert, want het verschil met de nummer 2 plaats, die wordt gevuld door Sony Playstation, is ruim 900.000 geabonneerde. De populariteit is niet alleen te wijden aan de record brekende prestaties die het merk evenaard, maar ook aan de extreme sporten die het merk vertegenwoordig. Denk hierbij aan de Red Bull Air race of het Crushed Ice evenement. Gezien de hoeveelheid bezoekers van deze evenementen is dit uitermate populair en ook dit vertaald zich in het aantal volgers van het kanaal op Youtube.
In de gehele top 5 is qua aantallen wat spannender als we Red Bull buiten beschouwing laten, want GoPro, Apple, Rockstar Games en Playstation volgen elkaar wat meer op de voet. Nu dit jaar de nieuwe Playstation 4 wordt uitgebracht, kan het aantal volgers van Playstation misschien nog wel eens wat sneller gaan groeien.
Klik op de afbeelding om deze in groter formaat weer te geven.