tech365
newyorktimes-daily360

New York Times gaat dagelijks VR-content maken

De New York Times is toch wel een van de grootste nieuwsbronnen op deze aardkloot. Om ook op technologisch vlak een beetje bovenaan de lijst te staan gaat het dagblad starten met een nieuw project. Met behulp van Samsung gaan ze namelijk iedere dag minimaal één 360graden VR-video publiceren.

De ene keer is het content gerelateerd aan een nieuwsitem, de andere keer gewoon iets tofs, maar iedere dag komt er minimaal één VR video vanuit de New York Times. Onder de naam The Daily 360 krijg je als lezer toegang tot bijzondere en interessante content. Met Samsung als partner wordt het ineens een heel stuk makkelijker om dit soort content te maken. Zo krijgen de reporters Gear 360 camera’s en allerlei handige accessoires. Daarnaast stelt het merk ook haar premium VR content service (Samsung VR) ter beschikking.

Het is geen nieuw concept an sich, maar als je kijkt naar het bereik van de New York Times dan kan VR hiermee weer een flink stap voorwaarts maken. Steeds meer content kan eenvoudig door bedrijven en particulieren worden gemaakt en je hebt er geen grote onhandige apparaten voor nodig. Dit maakt het zeer geschikt voor reporters. Een standaard foto of video zegt vaak meer dan 100 woorden, maar VR geeft net weer die extra dimensie in je bericht.

Om je een idee te geven hoe dit soort content eruit komt te zien is hier een mooi voorbeeld. De video geeft je een goede indruk van de impact van een luchtaanval in Yemen.

Martijn

Martijn is naast eigenaar van tech365 ook werkzaam als IT Professional. Zijn passies zijn gadgets, fotografie en alles wat met automotive te maken heeft. Je kunt hem ook vinden als blogger op wielerblog www.lifebehindbars.nl

Reageren

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Privacy opties

Wijzig je voorkeur voor het bijhouden van gegevens op tech365.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen