Social media

Marketeers gebruiken achterdeurtje in Twitter voor spamlijsten

Het blijkt dat er marketeers op Twitter gebruik maken van een achterdeurtje om gebruikers, op basis van gebruikte trefwoorden, toe te voegen aan lijsten. Een grote hoeveelheid Twitter gebruikers merkte dit gisteren toen zij toegevoegd werden aan lijsten met vreemde namen.

Het viel veel gebruikers gelijk op dat er iets vreemd aan de hand was, want ze werden ineens toegevoegd aan lijsten met vreemde namen als GTA 5 Giveaway, Ashton Kutcher’s Phone Number, en Candy Crush Saga Hack. Het vervelende aan deze actie is, dat het voor gebruikers niet mogelijk is om het het toevoegen van je account aan een lijst tegen te houden zoals dit wel kan bij vermeldingen, volgers of berichten.

Het team van BuzzFeed heeft de marketeer achter de toevoegingen gevonden en blijkt een account met de naam CelebPhoneNo te zijn. Hij verklaarde tegenover BuzzFeed:

Ik gebruik deze methode nu zo’n twee weken. Het komt er eigenlijk op neer dat je een tool gebruikt die bekend staat onder de naam “Twitter Keyword Tool”, welke onlangs pas is ontwikkeld. De tool verzamelt trefwoorden en gebruikt een bot om deze Twitter gebruikers toe te voegen aan een lijst die het betreffende trefwoord hebben gebruikt.

Om je een idee te geven hoe het in zijn werk gaat is er een Youtube video beschikbaar. Het is nu afwachten totdat Twitter deze achterdeur zal blokkeren om deze “spam” methode tegen te houden.

Marketeers gebruiken achterdeurtje in Twitter voor spamlijsten

Martijn

Martijn is naast eigenaar van tech365 ook werkzaam als IT Professional. Zijn passies zijn gadgets, fotografie en alles wat met automotive te maken heeft. Je kunt hem ook vinden als blogger op wielerblog www.lifebehindbars.nl

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back to top button