Social media

Hoe schrijf je perfecte posts [Infographic]

Het is een vraag die je vaak tegenkomt op diverse fora en blogs. Voor deze mensen hebben we een redelijk eenvoudig antwoord, want er is geen “standaard” voor het schrijven van perfecte posts. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar een standaard format en set regels zijn er niet. We kregen een tip over deze handige Infograhpic van MyCleverAgency die toch wat handige tips over het maken van perfecte posts op Social Media samenvat. Verschillende Social Media worden op verschillende manier gebruikt. Ook zit er een duidelijk verschil in op welke tijdstippen de meeste posts worden gelezen. Misschien krijg je na het bekijken van de Infographic wel de juiste middelen voor het schrijven van perfecte posts.

 

Facebook

Zorg voor interessante updates, maar geef ook niet teveel weg. Zorg dat de update de gebruiker aanzet tot het verder klikken. Het simpelweg plaatsen van dezelfde content als op je website, via bijvoorbeeld een RSS feed, wordt sterk afgeraden. Interactie is nog de beste manier om je bezoekers geïnteresseerd te houden. Stel een vraag, of start een leuke actie.

Belangrijk is om rekening te houden dat de meeste bezoekers gebruik maken van een mobiel apparaat, zorg dus dat de content die je plaatst hier geschikt voor is. Kijk goed op welke momenten van de dag je publiek het meest actief is en beperk je niet tot de tijden waarop je bedrijf of instantie open is. Op deze manier laat je geen mooie kansen liggen.

 

Twitter

Retweet zelf berichten die interessant zijn voor je publiek en vergeet niet om mensen te bedanken voor het retweeten van jouw berichten. Tweets die gebruikers aanzetten tot een actie vallen goed in de smaak dus laat je gebruikers weten wat je van ze verlangt.

Als je een tweet opstelt, wek dan de interesse van je lezers door gebruik te maken van vragen, cijfers en of feiten. Dit soort berichten zet gebruikers aan tot het retweeten wat uiteraard weer zorgt voor een breder publiek. Maak je gebruik van een link in je bericht, zorg dan voor verlote URL’s, via bijvoorbeeld bit.ly.

 

Pinterest

Bij het posten op Pinterest Speelt de toepassing van kleur een grote rol. Berichten die veel rood of oranje bevatten worden tweemaal zo vaak gerepinned dan bericht in ander kleuren.  Zelfs de verzadiging van de kleuren is van toepassing, want bij het gebruik van 50% minder verzadiging worden berichten over het algemeen vier keer zo vaak gerepinned.

Afbeeldingen die in de portretstand gemaakt zijn werken het beste op Pinterest, evenals het gebruik van foto’s zonder gezichten erop. Foto’s zonder gezichten worden over het algemeen  23% meer gerepinned.

 

Google+

Gebruikers op Google+ zien het liefste heldere afbeeldingen op groot formaat en geen links of kleine thumbnails. Tag merken en personen wanneer het van toepassing is, zodat zij op de hoogte worden gesteld van je actie. De kans is groot dat je ze hiermee kunt betrekken in je onderwerp. Ook het gebruik van #hashtags is zinvol, want hiermee vinden andere Google+ gebruikers makkelijker je berichten en informatie.

 

Perfecte posts schrijven

Martijn

Martijn is naast eigenaar van tech365 ook werkzaam als IT Professional. Zijn passies zijn gadgets, fotografie en alles wat met automotive te maken heeft. Je kunt hem ook vinden als blogger op wielerblog www.lifebehindbars.nl

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back to top button