Reizen

Elon Musk’s mag mogelijk Hyperloop gaan bouwen tussen New York en Washington

Het bedrijf “Boring Company” van Tesla oprichter Elon Musk is al een tijdje in de weer met een Hyperloop. Toch had ik het idee dat het nog heel lang zou gaan duren voordat we dit, buiten de concepten, zouden gaan zien. Nu er een vergunning is afgegeven aan Musk voor een locatie in New York, lijkt het toch allemaal wat sneller te gaan. Reizen we straks binnen no time van New York naar Washington? 

Wanneer je vandaag de dag met de trein van Washington naar New York reist, dan ben je een goede 3 uur onderweg. Met een Hyperloop zou dit zo’n 30 minuten zijn. En dat is nogal een tijdswinst. Maar waarom gaat deze trein dan sneller dan een normale trein? Het verschil zit hem in de manier waarop hij zich verplaatst. De Hyperloop is een vacuümtrein en verplaatst zich niet over een rails, maar door een buis. Een beetje zoals je vroeger vaak zag met buizenpost.

In de stad New York heeft Musk een voorafgaande vergunning gekregen voor het starten met onderzoeken. De tunnel zelf mag echter nog niet worden gegraven. Toch is dit een eerste kleine stap in het kunnen realiseren van de Hyperloop. Zie het als de bandenwarmers van een racewagen in de pitbox. Het is het begin, maar je hebt nog geen meter gereden.

Het maak het reizen tussen de twee grote steden wel een heel stuk sneller en efficiënter. Even voor een meeting naar Washington en terug doe je op deze manier makkelijk even ’s ochtends. Hoe lang het nog duurt voordat Musk echt mag gaan graven weet ik niet, maar ik verwacht dat dit nog even op zich laat wachten. Misschien starten met het traject Zwijndrecht – Amsterdam RAI in 15 minuten? Ik ben voor!

Martijn

Martijn is naast eigenaar van tech365 ook werkzaam als IT Professional. Zijn passies zijn gadgets, fotografie en alles wat met automotive te maken heeft. Je kunt hem ook vinden als blogger op wielerblog www.lifebehindbars.nl

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back to top button